Blog



İç Baklanın Faydaları

post img
Cum, Tem 19

İçerdiği vitamin ve minerallerle, l-dopa deposu olan bakla özellikle parkinson hastalığına karşı etkilidir.Zeytinyağı ile birleşince tam bir sağlık iksiri olan iç baklayı özellikle kışın belli dönemlerde yaparak sağlığınızı koruyabilirsiniz.

Aynı zamanda bakla çok iyi bir manganez ve folat kaynağıdır. Protein ve karbonhidrat insan metabolizmasında çok fazla önemli olsa da folatta kalp sağlığı, bağışıklık sistemi ve kırmızı kan hücrelerinin sentezi için oldukça önemlidir.Bakla içerisinde bol miktarda vitamin ve mineral barındırır. Bakla içerisinde magnezyum, potasyum, demir, bakır, fosfor, B1 vitamini ve tiyamin içerir. B1 vitamini, merkezi sinir sisteminizin normal işleyişi için gerekli olsa da, bağışıklığımızı güçlendirmek, kan akışınızı ve kemikleri dengeli ve sağlıklı bir şekilde korumak için bakırda çok önemlidir.

Tarifler kısmında yapımını anlattığımız tarifimiz şöyle;

Tencereye koyduğunuz kuru baklanın üç katı kadar su su ilave edip, kuru baklalar eriyesiye kadar kısık ateşte haşlayın. Haşlama esnasında baklalar eridikçe ve suyun bir kısmı buhar oldukça baklalar şekil değiştirip püre haline gelecek. Bu esnada sık sık karıştırarak dibinin tutmasını önleyebilirsiniz. Bu işlem sırasında bir miktar tuz ekleyebilirsiniz.

Bakla iyice eriyip püre kıvamına gelince bir tabağa alıp üzerine zeytinyağı ve isteğe göre ezilmiş sarımsak ilave ederek, baklanın keyfini çıkartabilirsiniz.

Afiyet olsun.

Olivkoy Sızma Zeytinyağı © 2019 | Tasarım ve Yazılım :® Erginyazilim.com