Blog



Beyaz ekmek mi tam buğdağ ekmeği mi ?

post img
Paz, Tem 21

Türk mutfağının ve sofralarının olmazsa olmazı nedir denilse hemen hemen herkesin hemfikir olduğu o başlık akla gelir: Ekmek. Çokça tükettiğimiz ekmek eğer dikkat edilmezse sağlığımıza ciddi zararlar verebilir. Bu yazımızda hangi ekmeği seçmemeniz gerektiği konusunda küçük tüyolar vermek istiyoruz.

Bilindiği üzere yazılı ve görsel medyada çok defa üzerinde durulan bir konu var: beyaz ekmeğin zararları. Beyaz ekmek herhangi bir fayda ihtiva etmemesinin yanında fazla tüketildiğinde obezite ve mide rahatsızlıkları gibi sağlık problemlerine yol açabilmektedir.Beyaz ekmek elde edebilmek için buğdayın içindeki embriyo kısmını, üstündeki kabuk ve kepek kısmını atmak gerekiyor. Ortaya çıkan ekmeğin gliselik indeks yani kan şekerinin yükseltme oranı çok daha fazla oluyor. Bunu tüketen insanlarda kan şekeri daha hızlı yükseliyor ve beraberinde insülin hormonu daha fazla sağlanıyor. Her ne kadar kişi şeker hastası olmasa da bu kadar yüksek insüline maruz kalması, gün içinde çok yükselme ve alçalmalar yaşaması sağlığını olumsuz etkiliyor. 

Uzmanlara göre rafine edilmemiş olan buğday unundan yapılmış olan tam buğday ekmeği en sağlıklı ekmek. Diğer ekmeklerden farklı olarak vitamin açısından zengin buğday özü de tam buğday ekmeğinde bulunuyor. İçerdiği posa sayesinde midede tokluk hissi yaratan tam buğday ekmeği, kalori açısından da beyaz ekmeğe oranla daha az. Aynı zamanda içerdiği düşük glisemik indeks ile kan şekerini de dengeleyecek özellikte.

Sağlığınızı korumak için ekmeği az tüketin ve beyaz ekmek yerine tam buğday ekmeğini tercih edin.

Olivkoy Sızma Zeytinyağı © 2019 | Tasarım ve Yazılım :® Erginyazilim.com