Blog



Mutlulukla İlgisi Olduğu Kesin

post img
Çar, Tem 24

Yemek yemek üstüne ne düşünürsünüz bilmem Ama kahvaltının mutlulukla bir ilgisi olmalı. Cemal SÜREYA.

Kimisi için geçiştirilen kimisi için de mutlulukla ilişkisi olduğuna inanılan öğün;Kahvaltı.Günün ilk öğünü kimisi için çok önemli olmasa da aslında günün belki de en önemli öğünü kahvaltıdır.

Mutlululukla ilişkisi olduğuna inanlar haklı olabilir. Çünkü yapılan bilimsel araştırmalar da gösteriyor ki alınan gıdalar duygu durum değişikliğine neden olmakta. Çoğunluğu bağırsakta olmakla beraber beyinde de bulunan seretonin ve endorfin yani mutluluk hormonlarının salgılanması buna işaret. Bazı gıdaların eksik alınımı depresyona ya da bazı gıdaların fazla alınması korku ve karamsarlığa neden olabilmektedir. Bu da bize gösteriyor ki dengeli beslenme,özellikle kahvaltıda doğru gıdalardan
kifayet miktarınca almak gerekmekte.

Yoga hakkında bilgi sahibi olanler bilecektir,kahvaltı güne başlarken uykudan, nefesten ve güneşten sonra aldığımız “prana” yani yaşam gücü olarak belirtilir. Uyandığımızda aldığımız yaşam gücü seviyesi uyku sayesinde yeterince yüksek olduğu için, uyandıktan dört saat sonra kahvaltı yapılması gerektiği belirtilir. Aynı zamanda güneş ışınlarından en çok etkilenmiş gıdalar (yeşil yapraklı bitkiler) ile beslenmemizin yaşam gücümüzü yükselteceğine de dikkat çeker. Acı ve mutsuzlukla beslenmenin yaşam gücü üzerinde olumsuz etkiler yapacağı da bilinir.


 
Bu görüşü destekleyen diğer unsur da bağırsaklarımızda yaşayan milyonlarca bakteri ekosistemi, bir diğer adı ile mikrobiyotamız.Bağırsak floramızda trilyonlarca canlı olduğu bilinmektedir.Bağırsaklarımız ve bağırsak bakterilerimiz bazı nörokimyasallar üreterek beynin ruh, hafıza ve öğrenme durumunu etkiliyor. Mutluluk hormonu olarak bilinen ‘serotonin’ eksikliğinde; huzursuzluk, stres, kaygı, sinirlilik, depresyon gibi belirtiler ve hastalıklar görülüyor. Serotonin, beynimizdeki sinir ve sindirim sisteminde bulunuyor. ‘Probiyotik’ adı verilen bağırsak bakterileri,bağırsak fonksiyonunu düzenleyerek serotonin üzerinden ruh sağlığımızı da düzeltiyor. Vücuttaki toplam serotonin düzeyinin yüzde 80’i bağırsak duvarından salgılanıyor ve serotonin görevini sinirler yoluyla beyne ileterek tamamlıyor.Bu nedenle bağırsaklarımız mutluluk kaynağımız olarak tanımlanıyor. Aldığımız gıdaları biz mi tercih ediyoruz yoksa mikrobiyotamızdaki probiyotikler mi uzunca bir süredir uzmanlar arasında tartışılagelmektedir. Bu durumu bir örnekle açıklamak gerekirse diyete başlamayı defalarca deneyip başaramadığınız zamanlardır.Tatlı,ekmek,pilav makarna gibi karbonhidrat ve şekerden uzak duracağım diye kendinize söz verip yine de bozmanızın bir nedeni bu mikrobiyotamızdaki küçük canlılar olabilir.
 
Kahvaltılarda her şeyden önce tüketilenlerin raf ürünü değil doğal ürünleri olduğuna dikkat etmemiz çok önemlidir. Beraberinde faydalı ve doğal diye gereğinden fazla tüketim,sindirim sistemimizi zora sokacaktır. İşin sırrı açık; doğal olanı,kifayet miktarınca :)

Sağlıcakla kalın.

Olivkoy Sızma Zeytinyağı © 2019 | Tasarım ve Yazılım :® Erginyazilim.com