Blog



Yaz Aylarında Sağlıklı Beslenme

post img
Cum, Ağu 16

Doğru beslenme her mevsim önemlidir ancak yaz aylarında sıcakların artması bünyemizde bazı değişikliklere neden olmakta. Bu değişikliklerden korunmak ve daha sağlıklı kalabilmek için daha hafif ve doğal ürünleri tercih etmek faydalı olacaktır.Sıcak havalar ile birlikte günün ortasından sonra bitkinlik ve konsantrasyon eksikliği iyice kendini hissettiriyor. İşte bu yüzden yediklerimiz vücut direncini ve enerjisini koruyabilmek adına daha da önem kazanıyor. Üstelik bunlara dikkat ettiğinizde hem tok kalıp hem de kilo vermeniz mümkün oluyor.

Yaz aylarında da enerjimizi yüksek tutmak ve günü kolay geçirmemiz için olmazsa olmaz 10 temel besin:

Hurma
Bildiğimiz üzere hurma bir çöl meyvesidir, yani çölde susuzluğu gidermek için yaratılmıştır. Hurma ayrıca bol miktarda potasyum, magnezyum ve demir ile zengin mineral kaynağıdır. Gün içinde iyice düşmüş olan kan şekerini böylelikle dengelemiş oluyoruz. Tatlı isteği fazla olanlar için de en güzel tatlı alternatifi olarak önerimdir. Gece arada tarçınlı bir süt yanına 2 hurma tüketerek keyifli bir ara öğün ile tatlı isteğinizi bastırabilirsiniz. Böylelikle geç saatlerde tatlı yemeyerek kilo almanızın önüne geçebilirsiniz.

Ceviz


Balıktan sonraki en önemli omega 3 kaynağı cevizdir. Yaz aylarında balık tüketimi daha da düştüğü için yerine ceviz koymak dengeleyici olacaktır. Ayrıca yaz sıcaklarına bağlı konsantrasyon eksikliği ve unutkanlık için de günde 3-4 tane ceviz tüketmek daha dinç hissetmek için önemlidir. Ceviz güçlü ve zengin içeriğiyle de tokluk sağlayarak iştahı dengelemeye yardımcıdır.

Çörek otu
Çörek otu demir, potasyum, magnezyum, selenyum, çinko ve fosfor gibi vitamin ve minerallerden zengindir. Sindirim ve hazımsızlık problemlerine de iyi gelir. Tokluk hissi sağlamasıyla da uzun süre kan şekerini dengede tutarak doygunluk sağlar. Salatalara, yoğurda, meyvelere eklenip tüketilerek gün boyu zindelik sağlanmış olur.

Tarçın
Birçok çalışmada bir çay kaşığının ucu kadar tarçının bile kan şekerini dengelemeye yardımcı olduğu gösterilmiştir.  Özellikle uzun açlık sonrası yapılan beslenme hataları ile de kan şekeri çok yükseldiğinden bunu düşürmek büyük önem arz ediyor. Unutmamalı ki uzun süreli yüksek kan şekerine sahip olmak çabuk yaşlandırarak ömrü kısaltıyor.

Yulaf
İçeriğindeki bitkisel proteinler, lif ve en önemlisi B vitaminleri ile stresi azaltmada, konsantrasyonu arttırma ve unutkanlığın önüne geçmede öncü olan yulaf, yaz sıcağında da önemli besinler arasında yer alıyor. Glisemik indeksi düşük besinleri tercih etmemiz gerektiğinden, sabah kahvaltıda veya ara öğünlerde kan şekerini dengelemeye yardımcı bir öğün seçeneği oluyor. Kahvaltıda süt ve yulaf pişirilerek meyve ve cevizli fresh bir kahvaltı öğünü olabileceği gibi, aralarda da yoğurt yulaf ve tarçın şeklinde tatlı alternatifi olabilir.

Süt – yoğurt
Özellikle ev yoğurdu tüketmek sağlığımız için daha faydalıdır.İçeriğindeki yüksek kalsiyum ve konjuge linoleik asit(CLA) sayesinde bel çevresi yağlanmasını azaltarak yaz aylarında da kilo dengesini sağlamanıza yardımcı olur. Sıcak yaz aylarında su kaybını da dengelemek adına süt ayran cacık gibi proteinli kalsiyumlu besinler tüketmek önemlidir. Aralarda süt tüketmek, ana öğünlerde cacık ya da ayran tüketmek sizi ferahlatarak gün boyu enerji verecektir. Tabii ki dondurma da ara ara 1 er top pastane dondurması olacak şekilde gün içinde enerjinize enerji katacaktır.

Salatalık – semizotu
Yaz aylarına susuzluk büyük problem haline geldiğinden daha az susuzluk çekmek için en doğru besinler önem kazandı. Evet, su ilk ihmal edilmemesi gereken temel içecek ve toplamda yine en az 2 litre olmalı. Aynı zamanda suyun en iyi kaynağının meyve ve sebzeler olduğunu biliyoruz. Salatalık ve semizotu ise hem yoğun su içeriği hem de magnezyum, potasyum ve lif içeriğiyle uzun süre tok tutarak gün içinde susuzluk çekilmesinin önüne geçilmesini sağlar.

Yeşil erik – yeşil elma – karpuz
Sıcak havalar ile meydana gelen aşırı yorgunluk için vitamin ve mineral kaynağı olan taze meyvelerden faydalanılmalı. Ayrıca meyve yiyerek kan şekerinizi dengeler ve gereksiz tatlı yemelerinin önüne geçmiş olursunuz. Meyvenizi yemekten 1-1,5 saat sonra yemeniz faydalı olur. Gece arada yediğiniz 1 kase yeşil erik veya karpuz, kahvaltıda yediğiniz 1 yeşil elmalı sütlü tarçınlı yulaf gün içinde hem susuzluğu gidermeye, hem de kan şekerini dengede tutmaya yardımcı olarak gün içinde daha dinç hissetmenizi sağlayacaktır.

Soğuk çay
Gazlı içeçekler her ne kadar zararlı olsa da soğuk çay belli bir oranda tercih edilebilir.Yaz aylarında aranan soğuk içecek ihtiyacına soğuk bitki çayları ile destek verin. Biliyoruz ki soğuk gazlı içecekler sağlığımız için hiç de faydalı değil, aksine zararlı… O yüzden evde kendiniz soğuk bitki çayları yapın, içlerine mevsim meyvelerinden şekersiz kompostolar yapıp karıştırın veya sadece mevsim meyvelerini küçük küçük dilimleyip ekleyin ve ekstra ferahlık için nane eklemeyi de unutmayın.

Olivkoy Sızma Zeytinyağı © 2019 | Tasarım ve Yazılım :® Erginyazilim.com